AnimeRecenzje

Otome Game Sekai wa Mob ni Kibishii Sekai desu — na pohybel kobietom!

Otome Game Sekai

Ach tak, co może lepiej zdefiniować tę dekadę, jak nie połączenie isekai i otome? Powstawały już niezliczone anime o takiej tematyce, przez co znajdziemy tam zarówno mnóstwo średnich dzieł, jak i parę perełek. Otome Game Sekai wa Mob ni Kibishii Sekai desu z pewnością należy do pereł, a to głównie z powodu połączenia kilku specyficznych elementów w kotle zalanym wyciągiem z absurdu. Jeśli jesteś kimś, kto szuka niepowtarzalnej i szalonej przygody bawiącej się utartymi schematami, to zapraszam na recenzję.

Fabuła

Otome Game Sekai wa Mob ni Kibishii Sekai desu ma miejsce w fantastycznym świecie, który w rzeczywistości jest grą otome z elementami RPG. Nasz protagonista nienawidzi tej gry i nieźle się na nią wścieka, za co po śmierci odradza się tam jako syn barona. Nie jest protagonistą gry, gdyż otome – dla osób, które nie znają tego słowa – są typem gier randkowych dla kobiet, co oznacza, że jako dziewczyna podrywa się facetów. Patrz: Akuyaku Reijou Level 99: Watashi wa Ura-Boss desu ga Maou dewa Arimasen lub Akuyaku Reijou nano de Last Boss wo Kattemimashita (tak, sporo tych Akuyaku Reijou).

Czy to oznacza, że nasz bohater odrodził się jako jedna z opcji romansowych? Nic bardziej mylnego. Odrodził się jako randomowy NPC. By tego było mało, w tym świecie panuje matriarchat, do tego taki hardcorowy niczym z wizji niektórych radykalnych feministek. Kobiety mogą publicznie poniżać i bić facetów, którzy nie mają żadnego znaczenia. To w 100% świat kobiet i jedynymi mężczyznami, którzy w tym świecie mają jakieś znaczenie, są król i nieliczni szlachcice; m.in. opcje romansowe.

Jak widzicie, nie jest to najlepszy świat, jaki mógł wylosować nasz bohater. Jednakże Otome Game Sekai wa Mob ni Kibishii Sekai desu różni się od innych tego typu anime nie tylko światem, lecz również charakterem bohatera, który przypomina pod wieloma względami Kazumę z Konosuby, tyle że w odróżnieniu od niego nie jest słaby, a prezentuje dość przyzwoity poziom, choć nie jest też OP. Nie waha się jednak obrażać i bić kobiet, a także spuścić solidny wpi***ol każdemu facetowi, tak długo, jak mu się to upiecze.

Co jest jego celem? Zdobycie bogactwa i znalezienie miłej dziewczyny, z którą będzie wiódł spokojne życie na prowincji z dala od problemów tego świata i denerwujących go osób. Niestety ma dość niskie mniemanie o sobie i jest równie przygłupi w sprawie miłości, co większość bohaterów anime.

Otome Game Sekai

Postacie

Protagonistą Otome Game Sekai wa Mob ni Kibishii Sekai desu jest Leon Fou Bartfort, syn prostego barona, który jest zmuszony do poślubienia jakiegoś paskudztwa. Nie godząc się na to, wykorzystuje swoją wiedzę dotyczącą gry, by zdobyć niewielką fortunę i pradawny statek wojenny, co umożliwia mu względną niezależność, odrzucenie oferty mariażu i udanie się do akademii dla szlachty, gdzie dzieje się akcja gry. Spotyka tam wiele różnych postaci, w tym bohaterkę gry, Olivię, oraz antagonistkę, Angelicę; podobnie jak opcje romansowe, spośród których klasycznie mamy królewicza, zdolnego maga i narwanego wojownika.

W wyniku działań Leona dochodzi do związania jego losów zarówno z Olivią, jak i Angelicą. By tego było mało, fabuła gry idzie w cholerę, gdyż pojawia się jakaś dziewczyna imieniem Marie, która dosłownie kradnie pozycję Olivii, błyskawicznie rozkochując w sobie wszystkie opcje romansowe. O ile Leona oni nie obchodzą, to w wyniku zaprzyjaźnienia się ze wspomnianymi wyżej dwiema dziewczętami oraz spięć pomiędzy Marie a Angelicą, dochodzi dosłownie do jego walki z opcjami romansowymi, co niszczy zupełnie jego dotychczasowe plany.

Otome Game Sekai

Oprawa audiowizualna

Otome Game Sekai wa Mob ni Kibishii Sekai desu jest idealnym przykładem anime, które pod każdym względem wygląda jak twór tej dekady. Mamy dość ładną kreskę, a także średniej jakości CGI. Widać to szczególnie w niektórych scenach bitewnych, choć o dziwo nigdy mi to tu nie przeszkadzało. Anime prezentuje się też dobrze pod względem udźwiękowienia, które wypada momentami wybitnie. Szczególnie na pochwałę zasługuje tu opening, który ma świetną muzykę.

Otome Game Sekai

Podsumowanie

Otome Game Sekai wa Mob ni Kibishii Sekai desu to specyficzna komedia, która zapewne spodoba się znaczącej ilości widzów. Nie brakuje tu jechania po utartych schematach przy ich jednoczesnym wykorzystywaniu. Anime oferuje zarówno ciekawe interakcje pomiędzy postaciami, jak i dość satysfakcjonujące walki. Jedynymi wadami, jakie mógłbym zarzucić temu anime, to CGI, zbytni rush (przynajmniej moim zdaniem), jak również brak rozwijania wątków, które mnie osobiście interesowały na rzecz innych.

Osobiście oceniam Otome Game Sekai wa Mob ni Kibishii Sekai desu jako anime 7/10. Mogło być lepsze, lecz mimo tego obejrzałem je chyba aż trzy razy od premiery, bo zwyczajnie bardzo przyjemnie spędza mi się przy nim czas. Komu mógłbym polecić Otome Game Sekai wa Mob ni Kibishii Sekai desu? Fanom isekai, choć w rzeczywistości, każdy powinien dać mu szansę, bo jest to dość oryginalne i specyficzne anime, więc nigdy nie wiadomo, czy akurat wam się spodoba.

Polecam moje inne recenzje, przykładowo Nozomanu Fushi no Boukensha lub Sword Art Online.

TheMrEmperror

Naczelny recenzent Strefy mający na koncie tysiące tytułów.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.


1. Informacje ogólne

    1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: strefaanime.pl
    1. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Marcin Sąsiadek
    1. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: [email protected]
    1. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
    1. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
        • Prowadzenie systemu komentarzy
        • Prowadzenie forum internetowego
    1. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
        1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
        1. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
    1. Wszelkie teksty (recenzje, rankingi oraz materiały konwentowe) przedstawione w serwisie Strefa Anime w domenie www.strefaanime.pl są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631).
Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody właściciela strony jest zabronione.

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

    1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
    1. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
    1. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
    1. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
    1. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

    1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: cyberFolks.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

    1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
        • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
        • operatorzy płatności
        • operatorzy systemu komentarzy
        • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
        • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
    1. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
    1. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
        • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
        • ich sprostowania,
        • usunięcia,
        • ograniczenia przetwarzania,
        • oraz przenoszenia danych.
    1. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    1. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
    1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
    1. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
    1. Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

    1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
    1. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
    1. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
    1. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

    1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

    1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
    1. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
    1. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.

8. Informacja o plikach cookies

    1. Serwis korzysta z plików cookies.
    1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
    1. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
    1. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
        1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
        1. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
    1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
    1. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
    1. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    1. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

    1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
    1. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami: Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings