AnimeRecenzje

No Game No Life – Niedocenione cudo?

NGNL – Wstęp

Bohaterami opowieści „No Game No Life – NGNL” jest dwójka niewychodzących z domu graczy. Sora i Shiro to brat z siostrą, którzy osiągają w rozgrywkach tak cudowne wyniki, że zrodziło to sporo krążących po internecie legend. Dwójka ta nawet świat rzeczywisty traktuje jako swego rodzaju kolejną „głupią grę”.

Pewnego dnia dostają tajemniczy e-mail z załącznikiem, dzięki któremu mogli zagrać w szachy z bogiem gier z innego świata. Udało się im wygrać, dzięki czemu zostają przeniesieni do innego świata przez chłopca, który okazuje się być ów Bogiem tej alternatywnej krainy. Na miejscu wychodzi na jaw, że zabronił on tam prowadzenia wojen, zaś wszystkie problemy rozwiązuje się poprzez wszelakie gry, włączając w to nawet coś tak poważnego jak nowy władca czy wyznaczanie granic między państwami.

Chyba się domyślacie co będzie dalej, gdy dwójka najlepszych graczy o których krążą legendy, przeniosła się do świata, gdzie o wszystkim decydują gry. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Obecnie ludzkość została zapędzona do swojego ostatniego miasta – reszta została im odebrana przez inne rasy. Czy Sora i Shiro, dwójka nic niewartych piwniczaków, staną się „Zbawicielami Ludzkości” tego alternatywnego świata?


Spis Treści


Zwiastun

Moje wrażenia

Wiele osób ten tytuł ubóstwia, bądź go nienawidzi.
Jaki jest tego powód, pewnie zapytacie? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna.
Koło tego anime nie da się przejść obojętnie. Nawet jak na isekai, świat, w którym możesz zdobyć nawet państwo poprzez grę w pokera, jest sporą nowością. Do dzisiejszego dnia nie ma produkcji tak wybitnej i ukazującej tylu emocji co właśnie No Game No Life.

Sam jestem fanem tej produkcji i mogę wam powiedzieć o niej coś więcej niż zwykły Kowalski!
Zwykły koneser ryżowych opowieści powie, że fabuła tego anime opiera się na fanserwisie. Prawdą jest to, że jest go dużo, ale chciałbym skupić się na innych aspektach tego anime, przez które moim zdaniem jest warte polecenia.

Główną zaletą produkcji jest nietuzinkowa różowa kreska. Uważam to za wielki atut, bo anime już na starcie się wyróżnia wśród konkurencji. Podobną różową i jaskrawą kreskę ma jeszcze Heion Sedai no Idaten-tachi. Niestety osoby, które w głównej mierze zwracają uwagę na kreskę szybko porzucają to anime, nie dając mu szansy.

Prócz tego unikatowego stylu mamy jeszcze fabułę, która skupia się na dobrej zabawie.

Bawcie się dobrze!

Zasada 10.

Co miałem na myśli mówiąc, że fabuła skupia się na „dobrej zabawie”?
Otóż większość bohaterów świata isekai dąży do jakiegoś celu. Jedni chcą pokonać władcę demonów, inni zaś wieść spokojne życie. Wszyscy fani isekai to znają. NGNL wyróżnia się na tle tego sztampowego świata.
Główni bohaterowie dążą do zagrania w szachy z bogiem gier Tet’em.
By wyzwać boga na pojedynek muszą zebrać „Figury Ras”, co jednak nie jest takie proste na jakie by się mogło wydawać.

Figura Rasy – to figura szachowa, którą posiada każdy przedstawiciel rasy. Każda Figura posiada prawo do władania nad rasą. Można ją postawić w grze, jednak nie jest to najrozsądniejszy wybór. Jeśli przedstawiciel rasy postawi swoją Figurę Rasy i przegra, rasa zostaje zwasalizowana, a zobowiązania zostają anulowane. 

Jak już pewnie zdążyliście się domyślić, tutaj sprawa się komplikuje, a wyzwanie boga staje się wręcz niemożliwe.
By dobrze się bawić, muszą oni pokonać i przejąć figury ras. Przynajmniej tak by mogło się wydawać z początku. Wraz z idącą do przodu fabułą jesteśmy w stanie stwierdzić, że oni nie chcą podporządkowywać sobie innych ras, a chcą wraz z nimi wyzwać boga gier na pojedynek.

Postacie

Shiro – przez swoją wybitność została oddana do domu dziecka, gdzie zostawała poddawana testom na inteligencję. W wieku trzech lat poznała Sorę, który przybył wraz z rodzicami ją odwiedzić. Ona i jej brat są NEET-ami. Są zamknięci od wieków w pokoju i grają tylko w gry MMO. Nawet realny świat uważają tylko za kolejną grę. Tworzy z nim „Bezimiennych” i mimo młodego wieku jest jedną z najlepszy graczek komputerowych na świecie dzięki niesamowitej inteligencji.

Sora – znany również jako 『 』 to główny bohater anime No Game, No Life. Wraz ze swoją siostrą Shiro jest on jednym z najlepszych graczy na całym świecie. Wspólnie trafiają do świata, w którym rządzi Tet, Bóg Gier. Celem Sory i Shiro jest pokonanie wszystkich szesnastu ras w świecie Teta, aby rasa imanitów zajęła pierwsze miejsce w rankingu. Następnie wyzwać go na pojedynek, wygrać i stać się Bóstwem Disboardu.

Tet – znany także jako Jedyny Prawdziwy Bóg to bóg władający w Disboard i narrator historii. Nie należy on do żadnej z szesnastu ras i może zmieniać do woli swój wygląd. Tet zamieszkuje duży pionek szachowy.

Jak przystało na Boga Gier posiada on cztery kolory znane ze zwykłych kart: beret (trefl), źrenica prawego oka (karo), źrenica lewego oka (pik) oraz tatuaż pod prawym okiem (kier).

Podsumowanie

NGNL (czyt. No Game No Life) to nie jest żadna produkcja bez wad.
Jej główną wadą jest nadmiar fanserwisu, przez co mało osób da radę dostrzec smaczki fabularne, takie jak to, że we wszystkich grach możemy dojść do rozwiązania sami i dowiedzieć się kto kim manipuluje.
Oczywiście mówię to na podstawie novelki, gdzie wszystko jest o wiele lepiej opisane i wypisane.

Grafika jest bardzo odważna, przez co niektórzy mogą zapałać do niej miłością.
Bohaterowie są bardzo dobrze napisani. Jeśli po poznaniu ich przeszłości spojrzymy się na nich ponownie, to nie dziwota, że są jacy są.

Po przeniesieniu się do innego świata, zaczynają życie nie mając praktycznie nic, żadnej przyszłości. Jedyne co mają to umiejętność grania. Łut szczęścia sprawił, że znaleźli się w świecie, gdzie można zagrać o wszystko!

Anime jak najbardziej polecam, ale nie jako jedne z pierwszych do obejrzenia.
/Iksemte

Piosenka otwierająca serial – „This Game”

Sugerowane artykuły: Anime PL – Czyli gdzie oglądać anime po polsku
Kto robi polskie napisy do anime – „Napisy pl”?
Pierwsze anime? Jak wybrać bądź zacząć?!

Iksemte

Wyobraź sobie, że jesteś studentem i chcesz stworzyć coś od siebie dla polskiego community anime. Wpadłeś na pomysł wykupienia kiedyś użytkowanej domeny StrefaAnime i stworzyć bloga od fanów dla fanów. Prowadzę tego bloga już bardzo długo i jestem dumny z tego, co stworzyłem!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.


1. Informacje ogólne

    1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: strefaanime.pl
    1. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Marcin Sąsiadek
    1. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: [email protected]
    1. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
    1. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
        • Prowadzenie systemu komentarzy
        • Prowadzenie forum internetowego
    1. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
        1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
        1. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
    1. Wszelkie teksty (recenzje, rankingi oraz materiały konwentowe) przedstawione w serwisie Strefa Anime w domenie www.strefaanime.pl są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631).
Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody właściciela strony jest zabronione.

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

    1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
    1. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
    1. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
    1. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
    1. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

    1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: cyberFolks.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

    1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
        • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
        • operatorzy płatności
        • operatorzy systemu komentarzy
        • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
        • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
    1. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
    1. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
        • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
        • ich sprostowania,
        • usunięcia,
        • ograniczenia przetwarzania,
        • oraz przenoszenia danych.
    1. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    1. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
    1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
    1. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
    1. Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

    1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
    1. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
    1. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
    1. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

    1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

    1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
    1. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
    1. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.

8. Informacja o plikach cookies

    1. Serwis korzysta z plików cookies.
    1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
    1. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
    1. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
        1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
        1. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
    1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
    1. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
    1. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    1. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

    1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
    1. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami: Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings