AnimeRecenzje

Ballroom e Youkoso — gdzie pasja spotyka perfekcję

Ballroom e Youkoso

Wstęp

Ballroom e Youkoso to anime z 2017 roku, które opowiada o młodym chłopaku, który nie ma większych ambicji i planów na przyszłość. Jego życie zmienia się, gdy przypadkiem trafia do szkoły tańca i po raz pierwszy ujrzał na własne oczy pasję, która płonie na parkiecie. Od tego momentu rozpoczyna się jego droga pełna wyzwań i walki o miejsce w świecie tańca.

Fabuła

Ballroom e Youkoso opowiada historię Tatary Fujity — nieśmiałego i przeciętnego gimnazjalisty, który nie ma żadnych większych zainteresowań ani planów na przyszłość. Pewnego dnia, uciekając przed paroma chuliganami, trafia przypadkiem do studia tańca towarzyskiego. Tam poznaje ekscentrycznego instruktora, Kaname Sengoku, który z czasem dostrzega w chłopaku potencjał i zachęca go do spróbowania swoich sił na parkiecie.

Zafascynowany widowiskowym tańcem pełnym pasji i atmosferą rywalizacji, Tatara postanawia spróbować czegoś zupełnie nowego. Wkrótce odkrywa, że taniec to nie tylko ruchy i kroki, ale także emocje, relacje z partnerką i wytrwałość. Na swojej drodze spotyka utalentowanych tancerzy, rywali i przyjaciół, a każdy pojedynek na parkiecie staje się dla niego krokiem do odkrycia własnej wartości i celu w życiu.

Postacie


Tatara Fujita

Główny bohater Ballroom e Youkoso. Tatara Fujita to zwyczajny gimnazjalista bez większych ambicji i zainteresowań. Przypadkowe spotkanie z tańcem towarzyskim całkowicie zmienia jego życie. Choć na początku niepewny i niezdarny, z czasem pokazuje ogromną determinację i wrażliwość, dzięki którym stopniowo zdobywa doświadczenie i szacunek na parkiecie.


Kaname Sengoku

Profesjonalny tancerz i instruktor tańca towarzyskiego, który jako pierwszy dostrzega potencjał Tatary. Charyzmatyczny, pewny siebie i momentami ekscentryczny. Choć bywa ostry i wymagający, to jednocześnie potrafi zmotywować swoich uczniów i przekazać im prawdziwą pasję do tańca. Jego silna osobowość mocno wpływa na rozwój Tatary.


Kiyoharu Hyoudou

Jeden z najlepszych młodych tancerzy w Japonii i uczeń tej samej szkoły tańca co Tatara. Utalentowany, ambitny i pewny siebie, od lat związany z Shizuku Hanaoką jako partner taneczny. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się chłodny i niedostępny, to w rzeczywistości ma silny charakter i ogromne oddanie dla tańca. Dla Tatary jest zarówno rywalem, jak i inspiracją.


Shizuku Hanaoki

Utalentowana tancerka i partnerka Kiyoharu Hyoudou, pewna siebie i doświadczona w tańcu od najmłodszych lat. Na parkiecie prezentuje ogromną klasę i opanowanie, poza nim bywa powściągliwa i zdystansowana. Choć początkowo traktuje Tatarę z dystansem, z czasem zaczyna dostrzegać jego determinację i rozwój.


Mako Akagi

Delikatna i skromna tancerka, młodsza siostra Gaju Akagi. Na parkiecie wyróżnia się naturalną gracją i subtelnością, choć początkowo brakuje jej pewności siebie i jest nieśmiała. Wraz z rozwojem fabuły, dzięki wsparciu partnerów, z którymi tańczyła i własnej pracy, stopniowo odnajduje w sobie odwagę i zaczyna w pełni wykorzystywać swój talent.


Gaju Akagi

Pewny siebie, ambitny i nieco porywczy tancerz, starszy brat Mako Akagi. Jego silny charakter i wybuchowy temperament sprawiają, że bywa trudnym partnerem na parkiecie. Choć jest utalentowany i ambitny, jego relacje z innymi bywają napięte, zwłaszcza w kontekście ochrony swojej siostry i własnych ambicji w świecie tańca towarzyskiego.

Chinatsu Hiyamy

Energiczna, pewna siebie i niezależna tancerka, która pojawia się w połowie anime. Ma silny charakter i trudny, buntowniczy temperament, co często prowadzi do spięć z partnerami. Mimo świetnych umiejętności tanecznych problemem jest jej brak zaufania i trudność w dostosowaniu się do partnerów. Jej relacja z Tatarą Fujitą staje się ważnym elementem fabuły — oboje muszą nauczyć się współpracy, pokonać różnice charakterów i znaleźć wspólny rytm na parkiecie, co okazuje się wyzwaniem.

Oprawa audiowizualna

Ballroom e Youkoso to anime, które od strony wizualnej wyróżnia się charakterystycznym stylem. Postacie mają wydłużone sylwetki (głównie to widać po szyjach) i mocno zaakcentowane ruchy, co świetnie oddaje dynamikę tańca towarzyskiego. Animacja podczas scen tanecznych potrafi być naprawdę widowiskowa, choć w niektórych momentach widać uproszczenia i powtarzane ujęcia. Mimo to emocje przekazywane na parkiecie są wyczuwalne, a starannie dobrana kolorystyka podkreśla nastrój kolejnych występów.

Ścieżka dźwiękowa dobrze buduje dynamikę i atmosferę poszczególnych scen — lekkie, rytmiczne utwory towarzyszą treningom, a dynamiczne kompozycje podkreślają napięcie podczas turniejów. Opening „10% Roll, 10% Romance” w wykonaniu „Unison Square Garden” to energiczny kawałek, który świetnie wprowadza w klimat serii. Z kolei ending „Maybe the Next Waltz” autorstwa Mikako Komatsu działa jak spokojne wyciszenie po emocjonujących wydarzeniach każdego odcinka.

Podsumowanie

Ballroom e Youkoso to anime, które w ciekawy sposób pokazuje świat tańca towarzyskiego: pełen emocji, rywalizacji i walki z własnymi słabościami. Choć fabuła opiera się na znanym schemacie „od nikogo do Prosa”, dzięki wyrazistym postaciom i dynamicznym scenom tanecznym całość ogląda się z dużym zainteresowaniem.

Oprawa wizualna może nie każdemu przypaść do gustu przez charakterystyczny styl kreski (mowa głównie o szyjach), ale za to świetnie oddaje ruch i napięcie na parkiecie. Muzyka dobrze współgra z klimatem serii, a opening i ending zapadają w pamięć.

Anime przede wszystkim jest skierowane do widzów lubiących sportowe historie z wyraźnym wątkiem rozwoju bohatera, ale też dla tych, którzy szukają czegoś innego niż typowe anime akcji czy fantasy. Ballroom e Youkoso udowadnia, że pasja może odmienić życie, nawet jeśli wcześniej nie miało się żadnego planu na siebie i zainteresowań.

Moja Opinia

Ballroom e Youkoso to jedna z moich ulubionych serii. Szczerze mówiąc, normalnie pewnie bym nie obejrzał, gdyby nie polecił mi tego znajomy, bo na co dzień raczej nie interesuję się sportowymi anime. Ten tytuł okazał się jednak wyjątkiem. Historia i pasja głównego bohatera są tak mocno prezentowane, że aż wylewa się pasja do tańca i samemu ma się ochotę ruszyć się do tańca.

Daję temu anime ocenę 10/10. Gorąco polecam ten tytuł fanom sportowych serii i wszystkim, którzy cenią sobie dobrze poprowadzone historie z wyrazistymi postaciami.

Uważam też, że nawet jeśli ktoś nie przepada za sportowym klimatem, warto dać Ballroom e Youkoso szansę i obejrzeć chociaż trzy pierwsze odcinki, żeby być może pozytywnie się zaskoczyć.

Informacje

Data powstania:
17 grudnia 2017

Producenci: 
DentsuMainichi Broadcasting System, Pony CanyonKodanshaMovicBandai Namco GamesToy’s FactoryAnimatic

Licencjodawcy: 
Ponycan USA

Studio: 
Production IG

Gatunek: 
Sportowe

Temat: 
Sztuki performatywne, Taneczne

Źródło: 
Manga

Rox Man

Lubię kamienie

0 0 głosy
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.


1. Informacje ogólne

    1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: strefaanime.pl
    1. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest strona Strefa Anime
    1. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: [email protected]
    1. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
    1. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
        • Prowadzenie systemu komentarzy
        • Prowadzenie forum internetowego
    1. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
        1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
        1. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
    1. Wszelkie teksty (recenzje, rankingi oraz materiały konwentowe) przedstawione w serwisie Strefa Anime w domenie www.strefaanime.pl są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631).
Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody właściciela strony jest zabronione.

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

    1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
    1. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
    1. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
    1. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
    1. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

    1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: cyberFolks.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

    1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
        • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
        • operatorzy płatności
        • operatorzy systemu komentarzy
        • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
        • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
    1. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
    1. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
        • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
        • ich sprostowania,
        • usunięcia,
        • ograniczenia przetwarzania,
        • oraz przenoszenia danych.
    1. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    1. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
    1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
    1. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
    1. Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

    1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
    1. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
    1. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
    1. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

    1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

    1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
    1. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
    1. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.

8. Informacja o plikach cookies

    1. Serwis korzysta z plików cookies.
    1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
    1. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
    1. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
        1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
        1. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
    1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
    1. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
    1. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    1. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

    1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
    1. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami: Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings